Z deníku taxikářky

Iva Pekárková

O nebezpečné recyklaci

Ani nevím, jak se to stalo, ale asi před týdnem jsem si uvědomila, že sdílím dům se čtyřmi černochy. Jeden z nich je můj přítel Nigérijec, pak je tu už přes rok Uganďan jménem Josh, a nedávno se sem nastěhovali dva Jamajčani.

15.10.2008 v 15:37 | Karma článku: 36.49 | Přečteno: 6577 | Diskuse

Iva Pekárková

O nejsmutnějším taxíku a léčivých Afričanech

Z deníku londýnské taxikářky. Umřel mi tatínek. Nebyl to doslova můj tatínek, byl to můj tchán, přesněji řečeno skoro-tchán, protože s jeho synem nejsme oddáni. Ale měla jsem ho radši než vlastního otce.

13.9.2008 v 14:46 | Karma článku: 32.42 | Přečteno: 3406 | Diskuse

Iva Pekárková

Bílá p**a a krize národní identity v Anglii

Z deníku londýnské taxikářky. Když jsem přijela do Anglie a měla sice, teoreticky, povolení k práci a tak dál, ale ještě jsem nestačila projít „procesem“, kterým musí projít každý legální přistěhovalec, aby měl povolení k práci i prakticky, smiloval se nade mnou Nigérijec z kmene Ibo a zaměstnal mě ve svém krámku, ve kterém prodával náplně do tiskáren.

22.8.2008 v 8:14 | Karma článku: 39.72 | Přečteno: 6590 | Diskuse

Iva Pekárková

Do p****e, k***a, p**a (o snaživém Jánoši)

Jánoš přijel do Londýna na zkušenou z vesničky u Budapešti. Doufal, že si něco našetří a hlavně se chtěl pořádně naučit královninu řeč.

14.7.2008 v 8:00 | Karma článku: 36.49 | Přečteno: 4100 | Diskuse

Iva Pekárková

Kwabena, dealer se srdcem ze zlata

Z deníku londýnské taxikářky 10. Jestli chceš v tomhle džobu aspoň něco vydělat, poučili mě zkušenější řidiči, musíš si najít soukromé zákazníky. Lidi, kteří ti zavolají, když potřebují

3.7.2008 v 8:00 | Karma článku: 33.53 | Přečteno: 4674 | Diskuse

Iva Pekárková

Na velikosti záleží...

Z deníku londýnské taxikářky 9. Jaký zákazník je nejhorší? Je to ten, který se nechá odvézt do severního Londýna a pak uteče bez zaplacení? Ten, který si na vás

23.6.2008 v 8:00 | Karma článku: 44.55 | Přečteno: 18416 | Diskuse

Iva Pekárková

Cholera čili dětičkové jdou do školy

Z deníku londýnské taxikářky 8. Znáte tuhle africkou moudrost? Jakmile vyslovíte jméno toho, čeho se nejvíc obáváte,

16.6.2008 v 14:59 | Karma článku: 39.44 | Přečteno: 7173 | Diskuse

Iva Pekárková

Hadží Ismael a Francie versus Nizozemí

aneb Z deníku londýnské taxikářky 7. U Caravan Cars to zas jednou vypadalo jako v měsíci Ramadánu.

15.6.2008 v 18:55 | Karma článku: 32.08 | Přečteno: 3738 | Diskuse

Iva Pekárková

Lebedit si ve své barvě

Z deníku londýnské taxikářky 6. Barry, můj jamajský tatínek a kolega šofér, má velké, tenké, pěkně tvarované, černě průsvitné uši.

11.6.2008 v 15:31 | Karma článku: 33.54 | Přečteno: 5038 | Diskuse

Iva Pekárková

Alláh a Jasmína

aneb Z deníku londýnské taxikářky 5. Povím vám příběh o Jasmíně, jedné z mých prvních zákaznic.

3.6.2008 v 8:27 | Karma článku: 37.41 | Přečteno: 5525 | Diskuse

Iva Pekárková

Komunita jménem Caravan Cars

aneb Z deníku londýnské taxikářky 4. Když už se mi dopékala licence na minicab, koupila jsem si auto a naučila se s ním jezdit (víceméně) nalevo, zbývalo jediné: najít společnost, která mi bude dodávat zákazníky.

2.6.2008 v 17:25 | Karma článku: 28.34 | Přečteno: 3672 | Diskuse

Iva Pekárková

Ženská za volantem, Jamajčan Kláda a jak propaguju turistiku...

Aneb Z deníku londýnské taxikářky 3. Taxikaření je mužský džob. Teda takhle by to v Londýně nikdo neřekl, to by vyznělo, jako že v tomhle povolání ženská nemá co pohledávat, a to si dnes už vážně nikdo nedovolí (a nejspíš ani nemyslí). Je to mužský džob v tom smyslu, že se jím živí hlavně chlapi. Proč ne ženské?

29.5.2008 v 22:02 | Karma článku: 36.36 | Přečteno: 3772 | Diskuse

Iva Pekárková

Pošlete mi minicab. Ale hodně velký!

Aneb Z deníku londýnské taxikářky 2. Když na otázku, čím se v Londýně živím, odpovím, že jezdím s taxíkem, poučený tazatel obdivně vydechne: „Jé, ty sis udělala licenci? To byla rychlost!"

29.5.2008 v 13:15 | Karma článku: 29.53 | Přečteno: 4318 | Diskuse

Iva Pekárková

Tunel z New Yorku do Londýna

Aneb Z deníku londýnské taxikářky 1. Na jižním břehu Temže hned u londýnské radnice se před pár dny objevila pozoruhodná konstrukce. Zdálky vypadá trochu jako helma nadrozměrného skafandru z verneovek nebo snad plechem obitá hlava největší žížaly světa. Ve skutečnosti je to ústí tunelu , který inženýři a dělníci 21. století v tichosti vykopali a který dočasně propojuje dvě z největších světových metropolí.

29.5.2008 v 7:53 | Karma článku: 33.20 | Přečteno: 7065 | Diskuse
VIP
Počet článků 313 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 7498

Autorka knih, tlumočnice, barmanka, taxikářka na obou stranách silnice. Poslední vydané knížky: Levhartice (román), Beton (soubor povídek), Péra a perutě (můj první román v novém vydání), Postřehy z Londonistánu (blogokniha), Pečená zebra (román o černobílých vztazích v Česku). Na jařeo vyšlo nové vydání Slonů v soumraku (román o nerovné lásce starší Angličanky a mladého Senegalce). Na září se chystá fungl nové doplněné vydání tlusté blogoknihy -- Multikulti pindy jedný český mindy. Zrovna se pouštím do pokusu napsat novou knížku. Můžete mě kontaktovat na ivapekarkova@gmail.com