Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e78t19r 85S28i36m13o30n55i83d16e71s 7841701637798

Zajímavě napsáno. Každopádně myslím, že to není o posílání mrtvol,které odradí. Je to spíš o tom, že když se loď potápí u Libye, není nutné ty lidi naložit na italskou bárku dovézt na "Apeniny". stačí naložit a vyklopit u Libye. A pak znovu a znovu a znovu. Jak píšete v článku, jsou chytří a tak jim nakonec dojde, že to nemá cenu, stojí veškeré úspory a efekt žádný. Jenže my to děláme přesně opačně. Topíš se u Libye, tak ti pomůžeme do Itálie.

+5/0
9.8.2016 7:52

M30i15c76h94a82e62l 17K98o59u83t33e97c28k43ý 3305730176

Tak tohle je tak naivní článek, že bylo rozhodně zábavné jej číst. Ovšem při africkém přírůstku obyvatelstva je úplně jedno, kolik Afričanů paní Pekárková přesvědčí. Jako obvykle, budeme se muset spolehnout na vysoké, kilometrové ploty ve vnitrozemí a všechny africké vetřelce vozit zpět do Afriky - ovšemže živé.

+3/−2
8.8.2016 21:27

J94a96n 42U91l52r30y42c42h 4941617360728

článek je velmi rozumný, což je pochopitelné, když autorka na rozdíl od více jak 99% procent diskutérů na toto téma na základě osobních zkušeností ví, o čem píše;

ještě základnější otázka je, co by udělalo s naší společností, s celou Evropou přijetí modelu vražděte nechtěné imigranty (potažmo brzy logicky i nechtěné vlastní obyvatele), kupodivu stále spoustě lidí tahle zásadní otázka vůbec nedochází, přitom je jasné, že by to nutně muselo znamenat absolutní konec našeho současného modelu společnosti - prostě není možné, aby jeden a týž režim masově vraždil lidi a zároveň fungoval jako reálná liberální demokracie, zapojená do mezistátních struktur jiných liberálních demokracií, zrovna tak máme přímo v naší nedávné historii jasné ukázky, kam taková likvidace demokracie (stačí jen v některých státech) může vést... (totálně tupý český maloměšťáček má ovšem naprosto absurdní představu, že ty vraždy, likvidaci demokratických společností, rozpad mezistátní spolupráce v rámci EU na něj nebudou mít zásadnější vliv - tohle vše obstarají a vyžerou jiné státy a národy, jeho se nic z toho nemůže dotknout - je to úvaha hodná tak rozoumku předškolního dítěte, ale kupodivu široce rozšířená mezi našimi dospělými obyvateli...)

+4/0
8.8.2016 16:12

P18e58t87r 66S24i98m63o76n64i17d65e71s 7201351437138

Pane Ulrychu,ale ono to celé přeci není o vraždění. Stačí nevpustit, zadržené vrátit zpět, nevozit je od Libyjských břehů do Itálie a dodržovat vlastní zákony, na kterých ta společnost o které mluvíte, vybudovala svou současnou úroveň, o kterou se v brzké době může velmi rychle připravit. U těch zde ponechaných vyžadovat 100% plnění jasně daných pravidel a jednoznačně trestrat, vyhošťovat ....... Zkuste přijet do Afriky a vstoupit do jakékoliv země, Nikde se s vámi nebudou bavit bez pasu, víza, naskenování otisků atd. A u všech si evidují dobu pobytu a chtěji,abyste respektoval jejich pravidla.

Závěrem pak ještě jedna úvaha. Na světě je cca 9miliard lidí. Velká část z nich žije v chudobě, v oblastech zmítaných válkami, ovládaných mafií atd. Je nesmysl si myslet, že jim všem pomůžete, pokud je přesunete do Evropy. Nehledě na to, že do 1,5l lahve od coly, také nedáte 3 litry vody.

+2/0
9.8.2016 8:00

J15a11n 22U62l41r64y89c72h 4311867760838

tohle jsou vaše představy - realita je naprosto jiná - žádný stát nebo organizace absolutně nemá právo narušovat cizí státní teritoriální vody, to je čistá vojenská agrese (a ujišťuju vás, že to takto představitelé Libie (ať už mají mandát jakýkoliv) i pojímají, to už dali najevo), takže vaše představa potápění lodí a převážení lidí v libyjských vodách je naprosto nerealizovatelná bez toho aby státy provádějící tuto akci fakticky vojensky vystoupily proti LIbyi (která mimochodem má prostředky na to, aby se narušení svých teritoriálních vod bránila, takže takový postup by nejspíš opravdu znamenal vojenskou konfrontaci); každý provádějící takovou akci by se samozřejmě bez pardonu ocitnul v roli agresora (představa, že by se pro takové zásahy podařilo dostat souhlas OSN, je směšná), a ujišťuju vás, že by to pro něj mělo velice nepříjemné mezinárodní důsledky - ve vlastním zájmu by totiž spousta států takové flagrantní porušení státní suverenity nenechala jen tak; do takovéhle akce pochopitelně žádný evropský stát nepůjde (je to úplně to samé, jako kdyby se ČR třeba rozhodla, že chce přesunovat lidi přišlé dejme tomu ze Slovenska, a jejich návrat na slovenské území by realizovala tak, že by opakovaně násilně pronikala cca 20 kilometrů na území SR, kam by vracené lidi transportovala (ponechme stranou "maličkost", že zrovna tak žádný stát nemá právo přesunovat jen tak na území cizího státu nějaké lidi, může jen vyhostit (na základě zákonných postupů) občany toho daného státu, vůbec ne občany jiných států, na to opět pochopitelně nemá nejmenší právo)),

to, co platí pro Libyi, platí pochopitelně pro kohokoliv, např. i Turecko - prostě bez dohody s daným státem můžete na nějaké zásahy v jeho výsostných vodách a na nějaké organizované transfery cizích státních příslušníků zapomenout, pokud se nechcete ocitnout v roli agresora, se všemi důsledky z toho pro vás vyplývajícími...;

neboli jako obvykle u tématu migrace naráží naivní nesmyslné představy na tvrdou realitu...

+1/0
9.8.2016 13:52

J43a62n 87U10l80r35y50c35h 4451407130438

(odpověď patřila pod váš příspěvek, kde konkrétně píšete, jak byste si představoval to řešení migrace z Libye; k tomu můžu dodat, že samozřejmě zrovna tak je mezinárodní zločin potopit loď v mezinárodních vodách, jinak ta mořská hranice je přes 20 km od břehu, takže bez narušování suverénních vod by to samozřejmě nešlo (pokud byste to nechtěl pojmout jako opravdu jasné vraždění - to byste ty lidi prakticky mohl rovnou postřílet z kulometů...))

+1/0
9.8.2016 14:22

D66a96l51i86b41o70r 81J26a86n38d36a 1939486722402

pane simonidesi, ja s vami v podstate souhlasim ve vasich nazorech, ale ohledne afriky mate znacne zkreslene predstavy. V mnoha zemich se s vami budou bavit bez pasu a bez viza, staci kdyz vylovite prislusny obnos z kapsy. ja sam jsem presel hranice z ugandy do keni aniz by me kdokoliv potkal, v burkine faso me celnik byl ochotnej pustit za deset dolaru do mali, pokud se vratim tim samym prechodem zpatky, a ty viza, ktera tam po ruznu dostavate, to je legrace, to se nekdy hadate o cenu jak na tureckym bazaru. otisky se skenujou mozna nekde na letistich v hlavnich mestech nejrozvinutejsich statu, a pravidlo k respektovani je tam jenom jedno - silnejsi (rozumejte bohatsi) pes m..á Bila kuze z vas dela rovnou velmi silnyho psa :-)

+1/0
9.8.2016 14:04

M53i68c24h45a37l 31U78r42b11a28n 2658909832848

Neni nutne je zabijet - ale po nekolikatem odtazeni zpet do Libye by kazdemu z nich zacaly dochazet penize na paseraky.

+2/0
8.8.2016 11:43

P18e67t74r 96Z78d95e43n22ě12k 2414599144

To, co je v článku je jistě pěkné, ale chybí mi tam jedna věc: prokrista, vysvětlete těm potenciálním migrantům, že jim bude hůř a hůř, když se budou množit jako krysy!!!!!!

+5/−3
8.8.2016 10:49

R60o96b14e35r93t 61T17r93á95v65n30í93k 7759210867635

Kdybyste si místo rasistického slovníku raději nastudoval něco jiného. Bída není důsledkem velkého počtu dětí, ale naopak. Mít mnoho dětí je strategie přežití - možná některé přežije a zajistí vás ve stáří.

+2/−3
8.8.2016 14:00

V49i68k74t79o97r 40Š78e70d61i95v69ý 8756951400666

Tahle strategie fungovala do té doby, dokud se do věci nezačali míchat dobroserové. Ti způsobí, že dětí přežije příliš mnoho a to, co se zdálo být dobrou strategií pro rodinu, je katastrofou pro kontinent.

+11/−2
8.8.2016 14:08

J81a84n 33U70l80r37y75c34h 4141827880878

velmi hloupý názor, dětskou mortalitu pochopitelně nesrazili nějací dobroserové (to si jejich možnosti neskonale hypertrofujete), ale prostě civilizační výdobytky jako takové, které logicky dorazily i do odlehlých oblastí třetího světa (vy byste ovšem možná považoval za přínosné vyregulovat, "vrátit do správných kolejí" tento vývoj působením jakýchsi "zloserů"...)

+1/−6
8.8.2016 15:50

D51a47l79i31b66o19r 79J71a43n65d79a 1159296282432

je mi lito pane ulrychu, ale mortalitu skutecne srazili predevsim dobroserove, ktere vydobytky civilizace v ramci dobroserstvi prinaseji do odlehlych oblasti v podstate zadarmo, resp za penize, ktere sezenou nekde v nasich krajich.

0/−1
9.8.2016 14:12

V73i96k90t41o96r 64Š98e47d19i51v49ý 8156351730436

Mimochodem - co máte proti rasistům? Chcete snad svým spoluobčanům upírat právo na vlastní názor?

0/−2
8.8.2016 14:09

J70a95n 19U52l36r32y80c74h 4121667260688

ano chci - rasistická ideologie je neslučitelná s dnešním modelem naší současné společnosti, je pro ni (a to konkrétně i pro drtivou většinu obyvatel) smrtelně nebezpečná

+2/−4
8.8.2016 15:46

M33i26c15h27a51e62l 92K11o37u22t50e90c32k52ý 3985700786

Ano, proto by neměla existovat ani ghetta. Takže čím to, že muslimové (a nejen oni) si tak libují ve svých rasistických ghettech a odmítají kulturu hostitelské země? Měřme tedy všem stejně a taková ghetta likvidujme.

+6/0
8.8.2016 21:33

J26a14n 53U96l98r93y82c95h 4761907210928

pokud vím, drtivá většina ghet vzniká proto, že tam žijící obyvatelé mají velmi stížený přístup do jiných normálních lokalit; jinak samozřejmě souhlasím, ghetta jsou obrovský problém a chyba (jen jaksi bohužel většinová společnost naopak ghettoizaci svými postoji pomáhá a státy ji často neumí (i dík postojům té většinové společnosti) efektině zabránit)

+1/0
9.8.2016 14:08

D71a70l33i31b31o31r 74J70a81n17d15a 1339756202362

tak vznikala ghetta ve staroveku a stredoveku. to co je mysleno dnesnimi ghetty vznika presne naopak, nejaka skupina si v ramci zachovavani sve kultury a tradic vymezi "ghetto" do ktereho v podstate stezuje pristup ostatnim obyvatelum. Jinak mate pravdu, je to problem a staty to neumi resit

0/−1
9.8.2016 14:16

L76i76b66o54r 28J61a22n33e92č45e37k 4775565175861

Podivejte se jak dnes vznikaji "cikanske" ctvrti. Na sidliste se pristehuje jedna rodina, nijak nebrani jinym tam bydle, ale o to casem neni jaksi zajem,

PS: Nemam nic proti cikanum, to jen pro ujasneni.

0/0
9.8.2016 16:32

J82a35n 13U22l18r35y50c10h 4811127330808

máte o současných ghettech poněkud specifické představy - tohle vztahujete i např. na cikánské osady od Slovenska včetně dále na jih a východ?, na naše ghetta typu Chanov? - tj. opravdu si myslíte, že ty lidi tam žïjí, protože přesně tam žít chtějí, anebo proto, že jinde žít nemůžou...?; samozřejmě mohli bysme se donekonečna točit na tom, co podle nás je, a co není ghetto, co je prostě jakási etnicky zabarvená čtvrť, lokalita (takových "ghett" byste opravdu našel po Evropě, ale i světě fůru), jen je otázka, nakolik je vhodné takové lokality označovat jako ghetta a nakolik v nich platí míra uzavřenosti a nepřátelského postoje vůči jinému stylu života (mimochodem, když Trump svého času zas jednou něco blábolil, tenkrát na téma londýnské muslimské no-go zóny (tedy něco, co byste zřejmě zahrnul do své představy těch z vůle vlastních obyvatel separujících se ghett), vykoledoval si (krom hlasování v britském parlamentu o vyslovení zákazu vstupu na území VB) odmítavou reakci nyní již bývalého starosty Johnsona, jinak též hvězdy brexitářů a člověka se svéraznými názory a výroky na téma přívalu (ovšem i východoevropských) migrantů do Británie..., věci asi nebudou tak jednoduše jednoznačné);

ještě mimochodem - dlouholetá oponentka proti vámi popisovanému typu ghett a přímo výslovně proti multikulturalizmu (takto chápanému, tedy soužití různých typů kultur vedle sebe) je Angela Merkelová (tupý český maloměšťáček, který pochopitelně neomylně zastává ty nejnesmyslnější názory a postoje, ovšem absurdně právě ji korunuje jako nenáviděnou ikonu multi-kulti ideologie - taky hezký příklad úrovně našeho veřejného mínění, a jeho shody s realitou...)

0/0
9.8.2016 16:34

D58a64l11i34b78o17r 92J16a55n52d51a 1669106592462

je zcela chybne nazyvat chanov a podobne etnyckou minoritou obyvane oblasti ghettem. kdyz uz tak slum, i kdyz ani to neni presne. Nicmene holt se tomu ujalo rikat ghetto. Kazdopadne si opravdu myslim ze ti lide muzou zit kdekoliv, protoze nasilne zvenku (na rozdil od zidu v tech opravdovych ghettech) je tam nikdo nedrzi, a zijou tam tudiz hlavne proto ze sami nejsou schopni zit nekde jinde. jinak mate pravdu, veci nejsou cernobile nikdy, ja vlastne ani nejsem s vama v nejaky velky opozici, pouze se ohrazuju proti tomu, ze obyvatele dnesnich ghet jsou nejak nadmiru diskriminovani a nemaji pristup do jinych lokalit, ony ghetta si totiz vesmes vytvorili oni sami, nekteri sou tam proto ze jsou to lempli/smazky/hlupaci/zkrachovalci, druzi jsou tam proto ze se jim to hodi.

Donald Trump rika hodne veci, moc ho nesleduju, maji to tam zda se z blata do louze.

Angela Merkel je jedna z milionu nulovejch evropskejch kariernich politiku, jaky tady vyrostli od konce druhy svetovy valky, odstrizenejch od reality zivota normalnich evropanu, natoz od reality tretiho sveta, vezme ji cert tak jako ty pred ni a po ni, takze co zastava je mi vcelku burt

0/0
9.8.2016 17:42

J40a84n 92U52l27r63y94c34h 4781307630118

jen počkejte, až na místo těch podle vás karierních politickejch nul nastoupí "postmerkelovská" generace politiků - tj. populistů, nacionalistů, místama xenofobů a místama i protonacistů, případně naprostých "trumpovských" bláznů a rozvracečů dosavadních politických uspořádání (tyto typy se už na evropské politické scéně zabydlují, takže to není fantazie, ale popis nastupujícího trendu (maximálně můžeme (asi pošetile) doufat, že trendu změnitelnému)), to pak ještě možná budou mnozí na Merkelovou a spol. s lítostí vzpomínat (až se ocitnou v těch šílenostech navařených touhle novou politickou mízou)

0/0
9.8.2016 17:58

M11a35r76t83i51n 94P79e62t68v91a20d 4580709637102

Rasismus není názor: je to jen směs nedoložených tvrzení, pro která neexistují žádné racionální - a už vůbec ne vědecké - důkazy. Rasismus je typická ukázka pavlačového myšlení. Je to neobhajitelný postoj. - Bude ale existovat vždycky, jelikož zhruba polovina lidské populace má více či méně podprůměrnou inteligenci, což se v první řadě projevuje jako deficit kritického myšlení. Rasisté nemají na to, aby své přesvědčení obhájili racionálními argumenty, a bohužel nemají ani na to, aby takové argumenty chápali.

+2/0
8.8.2016 21:13

M40a40r83t46i21n 58V87a20c24e88k 4581155264637

Rasismus je, když někdo věří na rozdíly mezi rasami, třeba že černoši mají jiná svalová vlákna než běloši, kteří kteří pak nemají šanci zaběhnout 100m za 9,58 sec.

0/−1
9.8.2016 13:08

J40a31n 14U25l15r91y79c78h 4671987710308

když pominu velmi složité určení toho, co by tedy měla být ta rasa, proti takovému rasizmu bych nic neměl, jenže tak, jak ho pojímá drtivá většina jeho vyznavačů, a to i v praktických důsledcích, je prostě rasizmus něco podstaně jiného

0/0
9.8.2016 13:57

M96a77r47t74i44n 80P63e62t63v92a94d 4830529527222

Pane Zdeňku, statisticky průměrná muslimská rodina má 3,1 dítěte, křesťanská 2,7, tedy jen o málo méně (přežití komunity/národa/civilizace vyžaduje 1,8 dítěte na rodinu).

Při zachování současných trendů budou kolem roku 2030 muslimové tvořit 25% planetární populace, v roce 2050 29,7%, a v roce 2100 jich bude 35%, (poprvé více než křesťanů - o 1%).

Jak se množí krysy, nevím, ale zřejmě to víte vy. Takže to budete umět doplnit. :-P

(http://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_population_growth#cite_note-PewEurope-3)

+1/−1
8.8.2016 21:45

B25o61h94u91m88i62l 98V37a70n15ě43k 5652705292606

Mezi Libyí a Itálií jsou stovky kilometrů moře. K omezení toku imigrantů v tomto směru by stačilo, aby se současná hlídková plavidla EU sloužící jako přepravní služba stáhla od pobřežních vod Libye na řekněme 5o km páskmo od Itálie a každou loď z uprchlíky, která by tam případně doplula klidně odtáhnout zpátky k libyjským břehům a tam je nechat.

+8/0
8.8.2016 8:58

J72a83n 74U89l60r20y71c48h 4531777510638

absolutně neslučitelné s mezinárodním právem - neboli řešení je podle vás vytřít si řiť s platnými mezinárodními (nikoliv jen platnými pro EU) úmluvami - to je pochopitelně nerealizovatelné - kdo si asi tak vezme (za vás, vy s tím pochopitelně nechcete mít nic společného, odpovědnost ať si nesou jiní, že?) na triko takový postup?; a je to pochopitelně bezpečná cesta do pekla obecně - jestliže se přestanou respektovat platné právní úmluvy, normy (mezinárodní, ale zrovna tak i vnitrostátní), kam se asi tak (velmi rychle) dostaneme?

0/−2
8.8.2016 18:34

D98a46l35i30b71o61r 78J64a26n71d17a 1819666972492

pane ulrychu, s mezinarodnim pravem si vytira rit kde kdo a cim dal tim casteji. ono totiz mezinarodni pravo jaksi neni vymahatelne vyssi autoritou, pouze sankcemi a silou. svet se meni a vyviji a prava a zakony je potreba prizpusobovat a menit anebo si s nimi i vytirat rit podle aktualniho vyvoje a potreb. :-)

0/0
9.8.2016 14:19

J76a68n 11U25l91r43y12c30h 4211197610908

jestli někdo sakra zle doplatí na to, že se rozmůže praxe (a to i mezi státy nynější EU) vytírat si řiť s mezinárodním právem a úmluvama (např. i tedy i tou týkající se NATO - jak to může vypadat v praxi, nám ostatně právě ukázal nynější kandidát na US prezidentský post Donald Trump), bude to určitě naše sama o sobě absolutně ničím nezabezpečená zemička - ekonomicky, vojensky, historicky, uzemní rozlohou, populací jsme na tom z hlediska zabezpečení vlastní suverenity velice, velice zle, jediné, co máme, jsou ty mezinárodní normální vztahy, bez nich jsme rázem v té řiti i my... (mimochodem, spoléhat v téhle souvislosti na nějaký Visegrád je naprostá pošetilost, tyhle 4 země jsou už dneska tak odlišné jak svou politikou, tak charakterem společností, a mají vůči sobě tolik historicky zakotvených resentimentů, že představa úzké spolupráce v rámci Visegrádu, pokud nedokážeme spolupracovat v rámci EU, je zcela absurdní, ona je vůbec absurdní představa, že si v post EU Evropě můžeme najít spolehlivého (a pro nás výhodného) spojence, spojenecký blok...)

0/0
9.8.2016 17:12

M12a52r22e51k 24H47r98u98b90y 6447832701138

Je zasadni rozdil mezi migrantem, ktery prichazi pracovat, akceptovat nase podminky zivota a respektovat nas hodnotovy system, a masou, ktera si sebou prinasi vlastni stredoveky zivotni styl, s nulovou snahou akceptovat jakekoli evropske atributy krome socialnich davek.

+4/−1
7.8.2016 23:52

M91i64c43h10a75e91l 33K62o69u94t79e51c61k58ý 3305950266

Ne, žádný rozdíl není, protože nikde nemáte záruku, že se potomci onoho imigranta ve druhé nebo třetí generaci nestanou opět nenávistnými šílenci, o to horšími, že nechápou svou identitu.

+2/0
8.8.2016 21:36

V24i21k20t70o75r 21Š14e30d91i43v66ý 8976581420846

V titulku zmíněný postup by proti současnému měl minimálně tři zásadní výhody:

- v Evropě by nepřibývali nezvaní hosté

- ubývalo by volných plavidel

- cena za přepravu by stoupala

- - -

Tím nijak nezpochybňuji význam zmiňované "osvěty". Musí ale existovat i řešení tam, kde přesvědčování nezabere.

+4/−5
7.8.2016 11:03

V40i21k10t77o68r 29Š44e26d37i37v42ý 8576421980616

Zeptal bych se těch, kteří klikli mínus: znáte nějakou metodu, jak zabránit nechtěncům v cestě do Evropy, nebo víte prd, klikáte ale, protože někoho zabít je moc fujky?

0/0
7.8.2016 21:29

J88i78n12d74ř29i72c60h 42B25u52c39h79t83a 6572666643210

V normální civilizované společnosti se úmyslnému zabití říká vražda. Zdravému jedinci bez mentálního postižení, to není třeba vysvětlovat. Je tady ale ještě možnost, že v případě jiné barvy pleti, to tak necítíte. Pak jde o rasovou vraždu. A navrhovat hromadnou vraždu může pouze prase a dobytek zároveň. Za normálních okolností by toto bylo v rozporu s normami tzv. zákony. Ale na iDnes to nikomu nevadíRvRvRv;-O;-O;-O

+1/−1
8.8.2016 9:52

V61i94k21t50o58r 51Š37e95d79i94v81ý 8426431630706

Vražda? Pouze obrana státní hranice.

Opravdu nevidím nic závadného na tom, když hlídka začne střílet na někoho, kdo ignoruje opakovanou výzvu k obrácení lodi.

-

Když už jste sem zatáhl ta hospodářská zvířata - jen totální vůl používá armádu k organizovanému dovozu kriminálních delikventů.

+5/−1
8.8.2016 13:26

M30i40c54h86a94e82l 22K21o79u77t83e34c38k48ý 3605670706

"Když už jste sem zatáhl ta hospodářská zvířata - jen totální vůl používá armádu k organizovanému dovozu kriminálních delikventů." R^

0/0
8.8.2016 21:38

M72i30c95h47a86e21l 39K37o74u77t49e77c77k10ý 3815880686

Takže bombardování Libye a rozvrat Iráku vlastně nevadí. Pokud je vražd hodně, tak to nejsou vraždy, ale politika. ;-)

0/0
8.8.2016 21:37

O58n52d13ř78e68j 37Č48a82p41k71a 6731261983574

Lidi na té lodi naletěli podvodníkovi, ty stačí vracet zpátky, ne zabíjet. Ale pašerákům, co tohle organizují, bych udělil stejný status, jako teroristům - takže jak vystrčí čumák a uvidí je dron...

V téhle chvíli to nese mnohem víc, než drogy - ale když tam bude 90% úmrtnost bez ohledu na to, jak vysoko v organizaci člověk je, přestane to být tak zajímavé.

+1/0
8.8.2016 16:03

J28a36n 20U68l22r66y32c43h 4291247590308

lidi nenaletěli podvodníkovi na lodi - většina se k cestě se rozhodla a na ni se se vydala dávno před kontaktem s lidma zajišťujícíma transport přes moře, a jejich rozhodnutí bylo taky ve valné většině racionální - odcházejí z míst buď zcela bezperspektivních pro normální život, nebo dokonce život ohrožujících (utečenecké tábory v zemích Blízkého východu, válečné zóny, represivní režimy), nebo aspoň z míst problematických z hlediska dosažení aspoň částečného standardu současné civilizace (který je ovšem dobře známý a mezi částí obyvatel rozšířený přímo v rozvojových zemích, takže ti lidé sami dobře vědí, že jinde může být líp, nikdo je lákat nemusí); pašeráci jen naplňují poptávku

a řešení je pochopitelně intervence v rozvojových zemích - zajisté že nikoliv jenom strašením, odrazováním, ale především snahou o zlepšování podmínek na místě - pokud možno měkkými akcemi, ale v případě potřeby zamezit nějakému rozmáhajícímu se konfliktu, vůči obyvatelům represivnímu režimu i tvrdě intervencionistickými, vojenskými zásahy (jen jistěže musí být dobře promyšlené a zvážené), kdo zavírá oči nad tím, co se děje pár set (i pár tisíc, ale někdy klidně jen pár desítek) kilometrů od jeho hranic, musí čekat dříve či později nějaké ty desetitisíce, statisíce, milióny (a klidně i desítky miliónů) uprchlíků...;

mimochodem, my, tj. naše civilizace, jak ten Blízký východ, tak tu Afriku pro fungování naší vlastní ekonomiky nezbytně potřebujeme, takže nějaké izolacionistické představy jsou už jen z tohoto hlediska naprostá tupost

0/−1
8.8.2016 18:26

L71u43b11o77m12í45r 69V88r17t64a91l 6130927561641

- Jedna vlaštovka jaro nedělá

- V Afrických zemích ti lidé pocházející z diktátorských režimů jsou na toto zacházení zvyklí a demokracii si vysvětlují jako slabost, proto jsem zastáncem přísné ruky při přístupu k nim, dění na západě mi dává za pravdu,

- Naše vlast nemá nejmenší důvod pomáhat nezvaným nechtěným migrantům nepřijatelných hodnot a chování, nemá důvod zhoršovat vlastní bezpečnost a není v zájmu nás ničit budoucnost našim dětem.

- A konečně důvod proč se obávat o bezpečnost: NAŠI politici si dali vnutit kvóty na X tisíc imigrantů. Ti samí současně nejsou schopni zaručit bezpečnost v naší zemi už teď, jak vyplývá z článků v médiích. Ti samí politici neumí předvídat do budoucna a plot na západě staví za pět minut dvanáct. A pak ještě vypluje na povrch, že jediné co udělali je tajná integrace nepřizpůsobivých bez informování veřejnosti médii. Takže si z daní živíme vlastizrádce.

+7/0
7.8.2016 10:33

M20a75r30e31k 50H67r40u68b31y 6457252331878

plot na zapade velmi neochotne stavi 5 minut po dvanacte, pote, co uz statisice migrantu sami dorucili dal a plivali na ty, kteri tomu chteli branit.

+3/0
7.8.2016 23:54

Z58b49y54n84ě50k 91H42l46á43s23n33ý 3724837755739

R^

+2/0
6.8.2016 20:06

J70a78r25e24k 55K92o38n45č61i20c78k49ý 5749480208770

pekárková je uplně mimo-už tím,že má nigera?nebo nigerijce?Rv

+8/−12
6.8.2016 18:35

R37a52d39e78k 92Č46o35s 3556966568388

Jak chce někdo, kdo se v Evropě dobře uživí vysvětlovat těm dalším, že sem nemají jezdit, protože se tu neuživí?

+14/0
6.8.2016 14:42

R67a15d93e36k 94Č53o10s 3586406518738

Pardon...

0/0
6.8.2016 14:42

R34a65d20e18k 32Č40o23s 3926706938128

Mě je jen divné, že někdo, kdo se v Evropě dobře uživí a pomáhá všem příbuzným chce vysvětlovat těm ostatním, že se v Evropě neuživí.

+4/0
6.8.2016 14:41

J54a45r40o46s94l71a33v 53P68l26a97c63h70ý 9406673823820

Nevím, kolik příspěvků v diskusích obsahuje posílání mrtvol zpět do Afriky. Těch, kde se píše o obrácení lodi s živými a nebo nenabirání lidí z lodi v libyjských vodách, je hodně. Lodi, které dopluly z Libye až do Evropy moc není, pokud nějaká.

+16/−1
6.8.2016 5:36

M95a74r89e78k 36B63o28t72á67n 6846246944424

Ivo, díky za to co děláte. A za článek.

+3/−6
5.8.2016 21:12

J14a84r44o64s59l57a94v 58Š58m38e34j86d81a 8562359129480

Moc se v tom pitváte a je to k ničemu.

Afričan uvažuje jednoduše a racionálně.....

+6/0
5.8.2016 18:18



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.