Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A71l44e43n25a 38O61u74z79k45á

10. 10. 2014 17:28

Báječné čtení :) pokud jste v Africe do té řeky vlezla, pak jste hvězda, respektive hluboký obdiv nad tím, že žijete a nepřemýšlíte nad blbárnami.. :) Díky!R^

1 0
možnosti

M92i17l79a62n 48R71a94d35e55k

10. 10. 2014 17:33

vstoupit do sladke vody v Africe je nebezpecne. Bat se neni blbarna, neni to Evropa

1 0
možnosti

M40i38l57a68n 59R85a94d23e45k

10. 10. 2014 17:15

nikdy jsem nebral na lehkou vahu strachy domorodcu. V Africe maji padne duvody se nepoustet do rek a jezer, viz reka Ebola. More, to je jine, ta sul - nekdy - dokaze zabit nejake nemoce

Takze jste mela stesti. Elefaniasis a jine hrozby vsude v tropech, hlavne v Africe cihaji na kazdou prilezitost

0 0
možnosti

pane Radku, elefantiozu přenášejí komáři, je úplně fuk, jestli sedíte na břehu, nebo jste ve vodě -- možná vás voda spíš ochrání před poštípáním. Jediné, co může člověk ve sladké vodě v Africe reálně chytit, jsou bilharzie. A, mezi námi, pokud se chytání bilharzií týče, je prý úplně jedno, jestli se celý ponoříte do vody, anebo stojíte po kolena ve vodě a mácháte prádlo. Nejvíc je jich na dně a u dna, btw, takže, pokud už do vody lezete, je možná dokonce lepší plavat nad bahnem, než jím kráčet.

0 0
možnosti

No, nevím, náš expediční lékař (soudní patolog ;-D)nám vždycky  říká ...."pokud si nechcete domů přivést něco velmi nepěkného, nikdy nelezte v tropech do sladké vody teplejší než 26 stupňů.... do stojaté absolutně nikdy a do tekoucí lezte jen z donucení a nebude-li vyhnutí". Rv

1 0
možnosti

No a je taky parazitolog? Já o tom, co se dá chytit v Africe, dost vím. Jasně, možností je spousta. Ale viz má odpověď panu Radkovi, reálně je třeba se bát hlavně bilharzií. Vymáchala jsem se v kdekteré louži (pravda, vesměs jsem si dala pozor, aby trochu tekla), dělala jsem to tak přes dva měsíce -- a nechytla jsem nic. I mezi představiteli plovoucích kmenů, kteří stráví půl života ve vodě (třeba v deltě Nigeru, kde to vůbec nevypadá bezpečně a zdravě) se najde dost těch, kteří žádné parazity nechytili (i když, pravda, i dost těch, co je chytili). Ale těch 26 stupňů C mě docela zajímá -- podle čeho na to přišel? Nedělám si z vašeho pana doktora srandu, jen by mě fakt zajímalo, jestli to třeba souvisí s množstvím rozpuštěného kyslíku nebo životním cyklem nějakých hnusných potvor.

0 0
možnosti

Ale jo, když už mám poslouchat multikulti žvanění, pak se přimlouvám, aby se odehrávalo nějak tak. Rozdíl mezi vámi a soudružkou Boehmovou je značný. Karma, pobaviloR^

2 0
možnosti

J 51F

16. 10. 2014 15:01

To nemuzete srovnavat - Iva Pekarkova je fajn zenska s bohatymi zivotnimi zkusenostmi, optimisticky nahledem na zivot a umi poutave a vtipne psat. Jejim umyslem je lidi pobavit a podelit se s nimi o sve zazitky a dojmy. Nechce moralizovat a poucovat, nema to zapotrebi. Tereza Boehmova je administratorka a pracovnice Mafry, takze je jeji pracovni naplni delat ´Ivu Pazderkovou - blbou blondynu´ - je to jeji ´role´, aby rozpoutala diskusi a udrzovala navstevniky blogu v te spravne nalade a adrenalinu:-). Vzdyt si vsimnete, ze upoutavky na blogy dava idnes.cz - hlavne na jeji clanky, byt ji vetsinou lide hlavne kritizuji. Na Ivu Pekarkovou reklamy nedavaji (Nemyslim ted rubriku ´Zaujalo nas´, ale normalne baner dole v patce webu). Berte to proste jako byznys idnes.cz . A obrana je snadna - ja napriklad ctu Ivu Pekarkovou a T. Boehmovou jsem klikla jen kvuli reklame, zjistila jsem, ze to je jen urcita forma lidoveho PR a je to o.k., proc ne. :-) Ale nic mi to nedalo, tak se tam nevracim. Je to snadne. Clovek si muze vybrat co cist a co ne:-) Mame malo casu tady na zemi, abychom si nevybirali jen kvalitni veci ke cteniVA tenhle clanek byl super! Diky! Pobavil me:-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS