Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SO

jojo, take jsem zil dost let v Anglii a vsichni na me porad koukali jako na "lesniho muze" (i kdyz jsem pracoval v IT). Kdyz jsem sbiral maliny ci boruvky tak se na me divali divne, ale jeste to pochopili, ale kdyz jsem nasbiral kosik hub a kazda byla skoro jina, tak nastala opravdu panika ze jsem se zblaznil a chci se otravit. Meli pocit ze jedle houby jsou jen zampiony. S oblibou jsem rikal ze kazde lesni ovoce na sobe musi mit nalepku "Tesco" aby bylo jedle :-)

0 0
možnosti
MR

M95i53l83a60n 52R64a86d33e34k

24. 9. 2014 17:52

;-D VYBORNE, to me pobavilo, ohledne tech malin a ostruzin, ty se dnes hodne pestuji v Mexiku, je tu i dost americkych firm, ktere to tu nechaji vysadit a sbirat, a pak se to tu zabali a posila do USA, a cast z toho zase do mexickych supermarketu, i tech mexickych, nejen WALMART. ;-D

Na trhu tu ale koupite cerstvejsi.

0 0
možnosti
Foto

Výtečný článek! R^

A bohužel i o zblblosti (nejen) Američanů. Britská Chloe, která u nás byla na výměnném studijním pobytu, se chovala stejně. Jahody ze zahrady nechtěla, ani jablka, ani žampióny ze sklepa - také se bála toho, kde byla. I když si ji mohla sama utrhnout.

Raději si koupila drahá jablka z obchodu, 30× chemicky ošetřená a 2 roky skladovaná v plynové hale. Zblbli nám nejen děti, zblbli i dospělé.

2 0
možnosti
MR

M20i88l45a77n 87R40a12d80e91k

24. 9. 2014 17:54

svet se meni, dnes uz mlada generace ani neuvari vajicko, uz se zacinaji prodavat ty varene i tady ;-D, uvarit kafe je nekdy nemozne, kupuji si to a horke odnasi domu nebo si to nechaji prinest

0 0
možnosti
Foto

Právě jsem se, Ivo, vrátil z nádherného lesa, kde jsem "drancoval" hřiby. Už mi voní v pokoji na sušáku. Jestli se otrávím, vzpomenu si na váš pěkný článek;-DR^.V

1 0
možnosti
RP

Děkuji za článek, pobavila jsem se :D Nedávno jsem se se zahraničními kamarády (ve složení Fin, Němka, Srb) vypravila do lesa a je pravda, že sbírání hub je taky docela udivilo, zejména Srba, který z nich měl zpočátku skoro panickou hrůzu (takže asi nebude pravda, že houby sbírají všichni Slované!). Jinak si v této souvislosti vybavuji ještě své bývalé spolubydlící vyrostlé v Dubaji, kteří zase nemohli pochopit, jak můžu vyprané prádlo věšet ven - přišlo jim to strašně nehygienické, nemůžou přece vědět, jaký hmyz si na to sedne. Ze sbírání malin by je asi kleplo. Inu, jiný kraj, jiný mrav, ale já jsem ráda, že jsem vyrostla tam, kde jsem vyrostla :) A poté, co jsem si minulý týden přečetla výzkum, že jablka od silnice neobsahují o nic víc těžkých kovů než ta ze supermarketu, se jdu nadšeně vrhat i na ně! :)

3 0
možnosti
PN

Jenom drobnost k tomu článku. Na Východním Slovensku je skutečně problém se zemědělstvím. Pěstovat brambory nebo cololiv jiného, co se dá jíst znamená, že těsně před dozráním se dostaví Romská rodina a sklidí. Policie neudělá nic. Před sto lety farmář vzal brokovnici a vysvětlil to zlodějům hrstí broků. To by ovšem dnes policie řešila. Jedinou možností zemědělců je pěsovat třeba řepku na náhražku nafty. Pro tu Romové využití nemají. No a nechat si nadávat od sluníčkových lidí, že je potřeba pěstovat jídlo a ne likvidovat zemědělskou půdu biopalivy.

2 0
možnosti
Foto

R^Závěr blogu mi silně připomíná historku jedné známé, která svému americkému manželovi uvařila k večeři  guláš. On však stravě "neznámého původu" ani za mák nevěřil (u nich v rodině kupovalo pouze jídlo v plastiku), a tak zamířil k mrazáku a v mikrovlnce si ohřál tisíckrát "prověřenou a spolehlivou" pizzu.

1 0
možnosti
Foto

R^  za článek. Nesmíme však zapomenout na další možný důvod omezování sběru lesních plodin. Tím, že si je sami nasbíráme, nedáme tolik vydělat firmám, které se pěstováním a prodejem hub, borůvek, brusinek atd. zabývají. Když vidím v obchodě v těchto dnech černající žampióny a plesnivějící hlívu ústřičnou... Jo, i ty průmyslově pěstované borůvky a brusinky nechť si laskavě vstrčí za klobouk, v jejich zdravotně pozitivní účinek vůbec nevěřím.

3 0
možnosti
IB

I87v51o 30B28o75u23š97e

24. 9. 2014 9:20

Co si predstavujete pod pojmem "prumyslove pestovane"? Prumyslove pestovana mouka vam nevadi?

0 0
možnosti
  • Počet článků 313
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7499x
Autorka knih, tlumočnice, barmanka, taxikářka na obou stranách silnice. Poslední vydané knížky: Levhartice (román), Beton (soubor povídek), Péra a perutě (můj první román v novém vydání), Postřehy z Londonistánu (blogokniha), Pečená zebra (román o černobílých vztazích v Česku). Na jařeo vyšlo nové vydání Slonů v soumraku (román o nerovné lásce starší Angličanky a mladého Senegalce). Na září se chystá fungl nové doplněné vydání tlusté blogoknihy -- Multikulti pindy jedný český mindy. Zrovna se pouštím do pokusu napsat novou knížku. Můžete mě kontaktovat na ivapekarkova@gmail.com