Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ladyevil_cz

29. 10. 2010 22:53
V jednoduchosti vidím...

...krásu a proto jsem ten text vůbec nepobral ;-) Nicméně...jakmile slyším o životě...v hříchu...jsem nadšen a ve...střehu :-P;-DR^

0 0
možnosti

Kočipatá

29. 10. 2010 22:40
No nevim..

No nevim.. tohle moc nechápu. Mám ve svém okolí víc párů, kteří žijí "na hromádce", a vždycky jsem měla pocit, že jejich jediný důvod je rádobymoderní krédo "na co papír, když spolu žijem". No na co.. třeba už je na to, že se moje děti nejmenují jinak než já (což kamarádce leze už pár let na nervy, neb jí ve školce stále oslovují paní X). Jsme s manželem 15 let, krize jsme měli, ale jsem ráda, že to manželství máme. Je to prostě všude jednodušší, než když jsme žili 5 let na psí známku (ať už na úřadech, s dětmi ve škole, v nemocnici, před lidmi, s pošťákem, atd. atd.).

Důležitější je ale mít ten papír o případném rozvodu. Důvěra je hezká věc, ale nikdy nikdo neví, kdy tomu druhému rupne v kouli. A manžel pak může nadělat milionové dluhy (jako se stalo mé kamarádce, jejíhož manžela hledá po Evropě Interpol).

Vstoupit do manželství je prostě o důvěře, je to znamení, že patříme k sobě, nestydíme se za to a jsme za to rádi.

0 0
možnosti

IvaPekárková

30. 10. 2010 13:21
Re: No nevim..

No, podobné rádobymoderní krédo "na co papír" bylo evidentně krédem už někdy v jedenáctém století (tam spíš znělo "nač knězovo požehnání" -- zrovna jsem o tom četla zajímavou knížku. V té době ovšem nesezdaným párům hrozil málo pravděpodobný, ale o to drsnější trest: za to, že "opominuli" zajít za knězem (a zaplatit poplatek, na který kolikrát neměli) mohli být ztrestáni nařízeným pokáním, násilným roztržením svazku, bičováním, vymítáním dábla (za které museli zaplatit), zkrátka čímkoli, nač si páni vzpomněli. V dnešní době naštěstí jde vážně jen o osobní rozhodnutí. Pokud se důvěry týče -- mně zase připadá, že když spolu žijete na psí knížku, prokazujete důvěru v partnera (a v to, že se s ním či s ní vždycky dokážete dohodnout po dobrém), pokud to "zlegalizujete", prokazujete spíš důvěru v úřady či budoucí soudní rozhodnutí. Hodně tu jistě záleží na legislativě toho kterého státu, my máme to štěstí, že žijeme v demokratických, poměrně "rozumných" zemích.

0 0
možnosti

Pavel57

4. 10. 2010 19:15
Hezký, ale .....

Je to hezké, dokud lidé žijí spolu, jsou zdraví a jejich děti a děti jejich manželů taky. Horší je, že manželství zakládá právní a majetkové nároky, které se v nejnevhodnější chvíli objeví. Děsím se chvíle, kdy na poště dostanu obálku s barevným pruhem, kde mi právník bývalé manželky sdělí, že jeho klientka byla před rokem vyhozena z práce a a tak že po mně požaduje výživné a že žaloba už rok leží u soudu a zatím ještě nepřišla na řadu, tak navrhuje, ať jí zaplatím nějakých 60 tisíc na ruku mimosoudně a žalobu může stáhnout. Od rozvodu uplynulo šestnáct let, ale podle našich zákonů se toto pořád může stát. A kdybychom se tenkrát nerozvedli a jen žili odloučeně - tak by ta částka byla zhruba trojnásobná .... Čili - není důležité jenom se domluvit, jednou možná poznáte, jak důležité je tu domluvu mít i na papíře.....

0 0
možnosti

4. 10. 2010 10:18
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

culka

4. 10. 2010 10:15
Pořád je potřeba připomínat,

jak zbytečná věc je papír jako pozůstatek obřadu. Důležité je jen to, zda se zúčastnění dokážou domluvit.... z okruhu mně známých lidí to funguje spíš u těch bez glejtu. Kdyby aspoň byl příslušný dokument aspoň z poloviny tak užitečný, jako ten váš o slevách!

0 0
možnosti

lost

4. 10. 2010 9:39
congrats z Břevnova

já tedy na krásné manželsví nejsem domestifikovatelnej, a ani taková kolen sebe nevidim, krom snad evangelickýho faráře, kam choděj (pro sichr) dětičky na nábožku....asai by mne měli katolíci exkomunikovat V

0 0
možnosti

semelik

4. 10. 2010 9:04
Díky. "We are married - both of us" pobavilo

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS