Iva Pekárková VIP

Autorka knih, tlumočnice, barmanka, taxikářka na obou stranách silnice. Poslední vydané knížky: Levhartice (román), Beton (soubor povídek), Péra a perutě (můj první román v novém vydání), Postřehy z Londonistánu (blogokniha), Pečená zebra (román o černobílých vztazích v Česku). Na jařeo vyšlo nové vydání Slonů v soumraku (román o nerovné lásce starší Angličanky a mladého Senegalce). Na září se chystá fungl nové doplněné vydání tlusté blogoknihy -- Multikulti pindy jedný český mindy. Zrovna se pouštím do pokusu napsat novou knížku. Můžete mě kontaktovat na ivapekarkova@gmail.com

Iva Pekárková

Obejměte fobika (O strachu)

Byli dva. A zřejmě přišli nezávisle na sobě, i když teď seděli vedle sebe – vzadu, v té části kavárny, kam se mohli uchýlit lidé, které „beseda s autorem“ (mnou) nijak zvlášť nezajímala, a popíjet si tam skvělé kafe, aniž bych je

5.12.2016 v 8:30 | Karma: 34,92 | Přečteno: 2843x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

O svalnatých vlastencích se zábrusem

Když jsem se dozvěděla, že slovenský vlastenec s nepokrytě náckovskými sklony – jak jen se to jmenoval?

30.9.2016 v 12:31 | Karma: 35,71 | Přečteno: 5066x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Burkini aneb Slušný člověk chodí svlečený!

Kdyby nebylo náhlého zákazu burkin na francouzských plážích, který uprostřed koupací sezóny vstoupil v platnost téměř ze dne na den, nejspíš by mi ještě dlouho trvalo,

25.8.2016 v 8:25 | Karma: 45,10 | Přečteno: 42080x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

„Ty jseš vážně Džihád? Chudáku…“

Týden stará zpráva. Do fitka, které v malém městě u Mnichova vlastní moje kamarádka Katka s manželem, vstoupil nesmělý chlapík tak kolem třiceti a řekl, že by se chtěl stát členem.

5.8.2016 v 8:22 | Karma: 39,78 | Přečteno: 14027x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Muslimský primátor Londonistánu

Neuvěřitelné! Čtvrteční volby skutečně vyhrál Sadiq Khan, labourista, syn imigrantů z Pákistánu, nominálně muslim. Ještě ve čtvrtek si většina mých známých myslela, že nejspíš zvítězí jeho rival Zac Goldsmith, zlatovlasý

10.5.2016 v 10:20 | Karma: 42,11 | Přečteno: 18419x | Diskuse| Hyde park

Iva Pekárková

12. A je fakt pravej? (O lásce, lžích a kulovnici)

Svou druhou lágrovou lásku jsem potkala, když pajdala přes lágrový dvůr, bolestně za sebou vláčela nohu a v očích měla ten nejšťastnější výraz, jaký si dovedete představit.

19.4.2016 v 8:47 | Karma: 29,58 | Přečteno: 1975x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

„Nešlapej mi po víře! Já sem historickej křesťan!“

Všimli jste si taky, z jaké spousty lidí v české kotlince se znenadání stali křesťané? Vlastně se ani nedá říct, že by se taková síla spoluobčanů křesťany stala –

29.3.2016 v 9:45 | Karma: 36,44 | Přečteno: 5603x | Diskuse| Společnost

Iva Pekárková

11. Musí být každá uprchlice prodejná?

Podle názoru lágrových hochů by každá z nás lágrových holek prodejná být měla – a pokud možno ne zrovna lacino. Rozhodně bychom neměly

7.3.2016 v 8:25 | Karma: 29,57 | Přečteno: 3012x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Zeman není *****! A není! A není! A není!

Neodvažuju se z toho slova v nadpisu použít ani jediné písmenko. Kdo neví, které mám na mysli, může se juknout do mého blogu pojmenovaného Nové poznatky o Kundě

6.3.2016 v 15:39 | Karma: 34,28 | Přečteno: 3245x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

10. Špinavá cizinko, čisti!

Jasně že jsme neměli pracovní povolení. Vím jen o jednom Bulharovi, který, i když získal glejt k pobytu v Rakousku, zůstal v lágru, makal

26.2.2016 v 8:28 | Karma: 38,44 | Přečteno: 5999x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

9. Cože? Oni nás tu nechtějí? Jak to? (O zlých a blbých Rakušácích)

(Tohle je další blog ze série o emigraci započaté na podzim.) – Strávila jsem v lágru Traiskirchen dobře dva měsíce, než mi to začalo vrtat hlavou:

24.2.2016 v 8:27 | Karma: 33,27 | Přečteno: 3912x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Nechce se ti pracovat, černej? Chyť se bílý ženský.

Afričani nejezdí na dovolenou. Teda – možná je tohle příliš kategorické prohlášení. Stačí, když řeknu, že

17.2.2016 v 16:27 | Karma: 37,46 | Přečteno: 4439x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Onanuješ? Onanujeme? Onanujete? (Alláh a samohana)

„Ne, ne, já se neptám, jestli vy osobně pravidelně... ehm, toto. Jen mě zajímá, co vaše náboženství praví o masturbaci. Je povolená? Je zakázaná? Co o ní imámové říkají?“

27.1.2016 v 8:24 | Karma: 33,62 | Přečteno: 6437x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

A proč nosíš minisukni, když nechceš být znásilněná?

Před osmnácti nebo dvaceti lety, když v Česku vrcholila móda punčoch „bordelek“, černých krajkových podprsenek a halenek tak tenkých a průsvitných,

20.1.2016 v 8:26 | Karma: 41,78 | Přečteno: 23973x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

8. Sex a izolace (Lágr urychluje vztahy)

Seděli jsme na izolačce tak čtyři, možná pět dní. Někteří míň, někteří víc. Češi a Slováci kratší dobu, Poláci obvykle o něco déle. Jeden temný týpek

23.11.2015 v 8:26 | Karma: 30,03 | Přečteno: 3445x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

6. O nejskvělejším vězení

Kdybych měla spanilomyslným čtenářkám a čtenářům doporučit to nejúžasnější vězení, jaké znám, ba jaké si dovedu představit,

9.11.2015 v 8:28 | Karma: 30,86 | Přečteno: 2090x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

5. O svobodě a jiných malérech

Snášet svobodu bylo překvapivě těžké. Když jsem se před týdnem nebo deseti dny na italských hranicích

3.11.2015 v 11:39 | Karma: 28,34 | Přečteno: 2039x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

4. Vítej ve svobodné zemi, hrdin(k)o!

Courala jsem po Benátkách s velkou modrou krosnou na hrbu. Vždyť jsem sí v ní musela z Československa odvézt všechno, co budu potřebovat po zbytek života.

30.10.2015 v 8:25 | Karma: 32,89 | Přečteno: 3922x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

3. Dobrodružné putování z jedné Evropy do druhé

Měla jsem štěstí, emigrovala jsem bez nesnází. Teda když nepočítám příšerný opruz spojený se sháněním výjezdní doložky potřebné k výjezdu o maximální povolené délce (třítýdennímu) do polo-povolené země (Jugoslávie),

7.10.2015 v 8:30 | Karma: 33,61 | Přečteno: 3345x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

2. Opustíš-li mne, zahyneš (Je každý emigrant zrádce vlasti?)

Když jsem se v polovině osmdesátých let připravovala na emigraci, neřekla jsem o tom skoro nikomu. Můj tatínek, v té době už hodně otrávený a zklamaný režimem, byl podle mého odhadu schopný mě udat na policii, kdyby tušil,

5.10.2015 v 8:30 | Karma: 32,26 | Přečteno: 2923x | Diskuse| Ostatní