Iva Pekárková VIP

Autorka knih, tlumočnice, barmanka, taxikářka na obou stranách silnice. Poslední vydané knížky: Levhartice (román), Beton (soubor povídek), Péra a perutě (můj první román v novém vydání), Postřehy z Londonistánu (blogokniha), Pečená zebra (román o černobílých vztazích v Česku). Na jařeo vyšlo nové vydání Slonů v soumraku (román o nerovné lásce starší Angličanky a mladého Senegalce). Na září se chystá fungl nové doplněné vydání tlusté blogoknihy -- Multikulti pindy jedný český mindy. Zrovna se pouštím do pokusu napsat novou knížku. Můžete mě kontaktovat na ivapekarkova@gmail.com

Iva Pekárková

Jak skončila má kariéra a odpočívej v pokoji

Můžu si za to sama. Když mi bylo tak šestnáct sedmnáct, hrozně jsem toužila po nevšedních zážitcích. Měla jsem pocit, že se v mém životě nic neděje, že se kolem mě vyskytuje jen samá šeď a nuda. Jak teď vidím, nebylo to tak docela pravda, věci se děly, jen jsem byla ještě mladá a zážitky se nestačily nastřádat. Každopádně jsem se v té době nemohla dočkat nových a skvělých dobrodružství.

28.5.2009 v 8:34 | Karma: 39,52 | Přečteno: 7289x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Pes beze schrány a uprchlíci z venkova

Právě jsem se chystala do koupelny, že se před spaním umyju, když mi v kapse zazvonil mobil jásavými tóny vyhrazenými pro Caravan Cars. Na drátě byl Lofty, nový dispečer.„Ivo! Co děláš? Promiň, že tě ruším, ale nemohla bys přijít do práce? Jen tak na hodinku, na dvě?"

20.5.2009 v 14:11 | Karma: 38,19 | Přečteno: 5530x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Jak jsem byla nevěrná

Říká se, že zhruba po dvou letech každý vztah zastará, pel první lásky se setře a člověk se zprvu nevědomky a nerad, později vědomě a rád, začne poohlížet po novém a lepším.

18.5.2009 v 8:38 | Karma: 46,30 | Přečteno: 25026x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Život na háku

Kolega Bah ze Sierra Leone už nějaký čas bydlí v autě. Vůbec bychom to nepoznali. Kolega Bah si na rozdíl od mnoha jiných každý den obléká čistou vyžehlenou košili a na rozdíl od mnoha jiných příjemně voní.

15.5.2009 v 8:04 | Karma: 38,51 | Přečteno: 6815x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Londýnští kapucíni

Jsou světloplaší. Ve dne je neuvidíte. Těžko říct, kde jsou zalezlí. Možná doma u maminek, možná dokonce ve škole. Ven se vyrojí až po setmění, ale o to je jich víc.

11.5.2009 v 8:35 | Karma: 35,93 | Přečteno: 5152x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Odpuzovač mládeže - už jste o něm slyšeli?

Není dokonalý. Na zahánění školou povinných dítek se nedá v praxi využít - začíná fungovat až u odrostlých dětí, které se pohybují po městě samostatně, bez doprovodu rodičů. Ale lepší něco nežli nic.

27.4.2009 v 9:25 | Karma: 33,56 | Přečteno: 6858x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Chudoba, krize, krajané v Londýně a tetované USA

Bylo to hotové deja vu. S chlapíkem, pro kterého jsem v pondělí tlumočila na zdravotním středisku, jsem asi před půl rokem jela do Londýna autobusem. Pan Dobroslav (jak mu budu říkat) má na levém předloktí vytetované

21.4.2009 v 13:33 | Karma: 39,42 | Přečteno: 5635x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Prase, Prase, Nic Než Prase (vzpoura bezvěrců)

Mám hodně daleko k přesvědčení, že co muslim, to terorista. Naopak: u Caravan Cars pracují převážně muslimové a většinou jsou moc milí. Na nic si nestěžují, nikoho neobracejí na svou víru, ženskou (mě) vedle sebe snesou a nevykládají mi, kde je moje místo. Jen tiše, bez protestů trpí, když se dispečer Gary láduje pizzou s prosciuttem, hlasitě u toho mlaská a škodolibě jim nabízí, ať taky ochutnají. Anebo když dispečer Tommy pozdě nad ránem podlehne pudům, zamkne se v dispečerské budce s dívkou, jež jistě není jeho manželka, a vyvádí tam nechci říct co.

16.3.2009 v 8:55 | Karma: 38,03 | Přečteno: 7552x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Ta zatracená lucerna!, terorismus a proč je dobré lhát

KŘACH!!!!!! Příšerná rána se rozlehla ulicí, zvuk odbočil za roh a odrazil se od protilehlých domů. KŘACH-CH-CH-CH! Chodci sebou škubli, zastavili se v půli kroku a ohlédli se, co se děje. Pes se zdviženou nožičkou sebou škubl, přestal značkovat své teritorium a taky se ohlédl.

6.3.2009 v 8:26 | Karma: 38,10 | Přečteno: 8036x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Zarostlé zahrádky a zam-zam (proměny Hadžího Asefa)

Nedá se říct, že se řidiče Asifa báli všichni naši zákazníci. To ne. Našlo se pár obzvlášť odvážných, odhodlaných, chrabrých či totálně ožralých pasažérů, kteří se ho nebáli.

2.3.2009 v 8:08 | Karma: 34,41 | Přečteno: 3946x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Černooký otrok z Ilfordu

Chlapík, kterého jsem vyzvedla na imigračním úřadě, se jmenoval Tanvir, byl z Bangladéše a nepůsobil na mě jako typický imigrační úředník. I když co já vím - svého času jsem měla soukromého zákazníka Kwabenu, překupníka drog, a ten se jednoho krásného dne v imigračního úředníka proměnil. Pracuje ve stejné budově v Croydonu, ze které se dnes vynořil Tanvir v doprovodu asi tak čtrnáctiletého černookého kluka. Jeli až do Ilfordu v severním Londýně, a navíc v pět odpoledne, takže jsme měli spoustu času na popovídání.

25.2.2009 v 8:15 | Karma: 34,79 | Přečteno: 4642x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Velká láska, hlava praská, peněženka pracuje (studie v růžové)

Dvě spoře oděné dívky na zadním sedadle se opile přely, která ji má hezčí. Navzájem si je předváděly a každá vychvalovala tu svou.

15.2.2009 v 11:00 | Karma: 38,01 | Přečteno: 5469x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

To jsou hodný děti! (zatím nikoho nezavraždily)

Bumho! Trefili mě do hlavy. Náraz ztlumila čepice, ale i tak to zabolelo. Ohlédnu se - a bumho! Trefili mě do nosu.

4.2.2009 v 8:02 | Karma: 45,73 | Přečteno: 12038x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Britští policisté zatkli kozu za dopravní přestupek

Ne, nezatkli. A já pevně věřím, že nezatknou, takže bulvární plátky, kterých je tady v Londýně jako nastláno, si budou muset vymýšlet jiné chytlavé titulky. Britští policisté si prostě nemůžou dovolit honit kozu po dvorku ve čtvrti South Norwood, nasadit jí klepeta na přední a možná i zadní kopýtka, něžně ji strčit do antonu a podle předpisů jí oznámit, že všechno, co nyní zamečí, může být použito proti ní.

30.1.2009 v 8:05 | Karma: 29,81 | Přečteno: 4650x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Bush miluje Obamu!

„Jeď vyzvednout Bushe!" - „Koho?" - „Bushe! A žádný odmlouvání!"

20.1.2009 v 20:20 | Karma: 29,33 | Přečteno: 4018x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Vozko, práskni do koní! Jsme pronásledováni!

Kterého drožkáře by nenadchla představa, že jednou do vozu naskočí uštvaný muž v rozevlátém redingotu a z posledních sil zasípá: „Vidíš ten kočár? Ano, ten tažený dvěma páry uhlově černých plnokrevníků. Zloduch, jenž třímá opratě, mne pronásleduje a usiluje o můj život. Když ho setřeseš, dostaneš půl sovereignu."

23.12.2008 v 8:41 | Karma: 33,20 | Přečteno: 3552x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Vezmeš si mě? (aneb Proč taxikářky vypadají divně)

Je sobota večer. Chystám se vyrazit do ulic a to vyžaduje jistou přípravu. Přemýšlím, co si vzít na sebe, právě na správně zvoleném ošacení závisí úspěch mé dnešní noci.

18.12.2008 v 8:19 | Karma: 43,22 | Přečteno: 9506x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Jak jsem vezla starou bačkoru

Oslovovala ho „Johne" a on ji „ty zatracená černá krávo." „No tak, Johne," říkala mu, „pojď si sednout sem do auta, tak. Počkej, pomůžu ti, pevně se mě drž, ať neupadneš."

15.12.2008 v 14:41 | Karma: 41,39 | Přečteno: 6560x | Ostatní

Iva Pekárková

Co je to smíšený pár?

Ten inzerát mě zaujal: Jisté lázně nebo snad klub v severním Londýně má speciální nabídku - vstupenka na celý večer pro dva lidi stojí pouhých osm liber, a máte k dispozici bazén, saunu, páru, vířivku, prostě nač si jen vzpomenete.

10.11.2008 v 13:26 | Karma: 39,40 | Přečteno: 14485x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Jak nastolit mír na celém světě

Tu dámu jsem nabrala ve dvě hodiny ráno před kostelem prapodivného vyznání, o kterém jsem nikdy předtím neslyšela.

7.11.2008 v 11:19 | Karma: 35,92 | Přečteno: 4774x | Diskuse| Ostatní