Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lebedit si ve své barvě

Z deníku londýnské taxikářky 6. Barry, můj jamajský tatínek a kolega šofér, má velké, tenké, pěkně tvarované, černě průsvitné uši.

Když zrovna není byznys, trčíme na „základně" a nemáme co dělat, smím mnohomluvně nahlas obdivovat černou průsvitnost tátových uší, svítit mu na ně baterkou odcizenou dispečerovi Tommymu a rozplývat se nad nenapodobitelným odstínem vytvořeným kombinací melaninu a rozsvícených růžových krevních kapilár. On mě zase tahá za vlasy, chválí mi, jak jsou rovné a dlouhé, a libuje si, že jsem se mu jako dcera vyvedla.

Nedávno jsme dočista zmátli irskou důchodkyni Mrs. Kelly, která chodí dvakrát týdně na základnu uklízet.

Vrazila jsem do dveří, zvolala „Daddy!" a můj jamajský tatinek mě otcovsky přivinul na hruď.

Mrs. Kelly klesla čelist až na prsa. Bezmyšlenkovitě mi podala pytel s odpadky, ať ho vynesu do popelnice, a zakoktala: „Vy mi lžete, že jó? Todlencto přece nemůže bejt tvá céra!"

„Jasně že je to moje dcera!" ujistil ji Barry.

„Jasně že sem!" ujistila jsem ji já. Vypadla jsem s pytlem ven, a když jsem se vrátila, téma bylo stále stejné.

„...dyk ty seš černej a vona bílá! To nejni možný, přece! Todle sem v životě neslyšela, a že už sem slyšela ledacos! Ledaže by ti manželka zahejbala. Ledaže by ti lhala do vočí! Černej chlap nemůže mít bílou céru! To je fák divný, todlencto!"

Kolegové řidiči, dva Pákistánci, tři Afghánci, jeden Ghaňan, jeden Uganďan, jeden Estonec a jeden Rumun, ji sborem ujišťovali, že je to možná divný, ale je to tak.

„To by spíš prošel vembloud uchem jehly! To bych spíš snědla krajíc pomazanej hovnem a vobloženej vokurkou!" Mrs. Kelly má ráda silná přirovnání, některá biblická, jiná ne. Vrazila smeták nejbližšímu šoférovi a posunkem levé ruky mu naznačila, kde má zametat. Pravou rukou se křižovala. „Ne, ne, ne, to nejni možný, ne, ne, ne!"

„Jasně že je to možný! Jsme přece v Londýně!" vydechli jsme naráz já i tatínek.

Je to tak. V Londýně je možné skoro všechno. Jakési magické paprsky způsobily, že Barry může být můj tatínek, i když je černoch a navíc jen o dva roky starší.

Londýn je, pokud vím, jediné místo na světě, kde příliš nezáleží na tom, kolik vám je přesně let, a kde je skutečně, SKUTEČNĚ fuk, jakou barvu náhodou máte. Lidi se přátelí, milují, rozkmotřují, hádají, dokonce i perou nezávisle na barvě. Jasně, občas to zaskřípe, jak by mohlo nezaskřípat? Ale většinou to vypadá, že na barvě ani trochu nezáleží. Můj tatínek Barry si lebedí ve své temně čokoládové hnědi, já si lebedím ve své bělosti. Míšenci se většinou vůbec necítí vykořenění, ale lebedí si ve své smíšenosti. Londýn je po mnoha stránkách pěkné město. Ale tahle barevná rozmanitost, rozmanitost, kterou každý bere jenom tak mimochodem, z něj dělá, aspoň v mých očích, jednu z nejpříjemnějších oáz na světě.

 

Autor: Iva Pekárková | středa 11.6.2008 15:31 | karma článku: 33,54 | přečteno: 5038x
  • Další články autora

Iva Pekárková

Jak se K. stal mocným čarodějem

Bylo kouzelné slunečné ráno. K. se rozhodl, že zas jednou pojede do práce na kole. A protože tohle bylo poprvé, co po zimě vytáhl bicykl, dal si na cestu do severního Londýna dvě a půl hodiny. Nechtěl dorazit pozdě.

3.4.2017 v 8:35 | Karma: 40,30 | Přečteno: 6078x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Véééliká láska a na noze páska. Pravdivý příběh.

Co je v tomhle příběhu páska? Téhle pásce na kotníku se anglicky říká „tag“, česky náramek a je to zařízení, které vám přimontují na nohu, když něco provedete, aby mohli

14.3.2017 v 9:07 | Karma: 37,57 | Přečteno: 5155x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

O mezinárodní nezbytnosti profesionálních žen

Byl to malér. Jeremy, řidič soupravy londýnské nadzemní dráhy, najel s vlakem na odstavnou kolej, kde měl zůstat až do rána, a nevšiml si, že ve vagónu pořád sedí – nebo teda napůl leží – zapomenutý pasažér.

8.3.2017 v 9:04 | Karma: 39,00 | Přečteno: 4737x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Partyzánská Zahrádka ve Východním Penge

Zrovna zasvítilo sluníčko, a tak jsem si čekání na autobus krátila focením rozkvetlých sněženek, šafránů a narcisů, které jako zázrakem vyrašily na kousku země hned u zastávky. V tom okamžiku se ke mně přitočil chlapík

6.3.2017 v 9:12 | Karma: 34,60 | Přečteno: 2015x | Diskuse| Ostatní

Iva Pekárková

Obejměte fobika (O strachu)

Byli dva. A zřejmě přišli nezávisle na sobě, i když teď seděli vedle sebe – vzadu, v té části kavárny, kam se mohli uchýlit lidé, které „beseda s autorem“ (mnou) nijak zvlášť nezajímala, a popíjet si tam skvělé kafe, aniž bych je

5.12.2016 v 8:30 | Karma: 34,92 | Přečteno: 2844x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 313
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7499x
Autorka knih, tlumočnice, barmanka, taxikářka na obou stranách silnice. Poslední vydané knížky: Levhartice (román), Beton (soubor povídek), Péra a perutě (můj první román v novém vydání), Postřehy z Londonistánu (blogokniha), Pečená zebra (román o černobílých vztazích v Česku). Na jařeo vyšlo nové vydání Slonů v soumraku (román o nerovné lásce starší Angličanky a mladého Senegalce). Na září se chystá fungl nové doplněné vydání tlusté blogoknihy -- Multikulti pindy jedný český mindy. Zrovna se pouštím do pokusu napsat novou knížku. Můžete mě kontaktovat na ivapekarkova@gmail.com